Pielgrzymka Maturzystów
10 kwietnia 2019

Wiosenny wyjazd maturzystów z katechetą i wychowawcami na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń naszej szkoły. Tak było i w tym roku. W piątek 5 kwietnia, skoro świt, 56 abiturientów i 5 nauczycieli wyruszyło na ostatni wspólny szkolny wyjazd. Pierwszego dnia uczestniczyliśmy w spotkaniu maturzystów diecezji płockiej na Jasnej Górze. Pogoda była cudna. Było nas wszystkich ponad 2 tysiące. U Matki Bożej młodzież zawierzyła zbliżające się egzaminy oraz swoje wybory drogi życia, swoją przyszłość. Wysłuchaliśmy poruszającego świadectwa pani Ani Golędzinowskiej, uczestniczyliśmy w Drodze Krzyżowej, a zwieńczeniem pobytu w Częstochowie była Msza Święta pod przewodnictwem ks. bpa Mirosława Milewskiego. Po „naładowaniu duchowych akumulatorów” wyruszyliśmy w dalszą podróż do Kalwarii Zebrzydowskiej na pyszną obiadokolację i nocleg. I tak upłynął dzień pierwszy. Zanim przyszedł sen, długo dzieliliśmy się wrażeniami, rozmowom niebyło końca. W sobotę po modlitwie przed obrazem Matki Bożej Kalwaryjskiej, do której jako dziecko pielgrzymował Karol Wojtyła, śniadaniu i krótkim zwiedzaniu udaliśmy się do Wadowic. Znalazł się nawet czas na słynne kremówki. Tego dnia największe wrażenie zrobiła na nas wizyta w Muzeum Auschwitz. Pomimo obfitego deszczu w skupieniu i zadumie przemierzaliśmy teren byłego niemieckiego obozu zagłady. Wyjazd obfitował w emocje i refleksje. Wszyscy wrócili pozytywnie nastawieni, ufając że z pomocą Matki Bożej zbiorą to, co wypracowali przez czas nauki w naszej szkole. Dziękuję za wspólny czas na pielgrzymce i życzę powodzenia na egzaminach. ks. Michał

« Powrót do strony głównej Opublikowano: 10 kwietnia 2019.